Deze website maakt gebruik van cookies.
OK

Een technische vraag over Intervat, BOW, FinProf, BizTax, enz. ? Netwerk saturatie ? Frozen applicaties op internet ? Kort gezegd problemen die geen directe relatie met Corporate Desk hebben.

Die problemen moeten direct met de Overheid opgelost worden.

BELCOTAX-ON-WEB (BOW)

Voor vragen over BOW kunt u terecht bij het Contactcenter van de FOD Financiën:

(02) 572 57 57

klok Deze telefonische dienst is elke werkdag bereikbaar van 8u tot 17u.

Schriftelijke vragen over Belcotax On Web kunt u ook sturen naar belcotax@minfin.fed.be.

E-mails verstuurd naar de persoonlijke e-mailadressen van onze medewerkers zullen niet behandeld worden.

BIZTAX

Voor vragen over BIZTAX kunt u terecht bij het Contactcenter van de FOD Financiën :
(02) 572 57 57

klok Deze telefonische dienst is elke werkdag bereikbaar van 8u tot 17u.

Schriftelijke vragen over BIZTAX kan u ook sturen naar info.biztax@minfin.fed.be. Alvast bedankt om in uw bericht een korte beschrijving te geven van uw probleem en te vermelden welke foutmelding u krijgt of een schermafbeelding toe te voegen. 

E-mails verstuurd naar de persoonlijke e-mailadressen van onze medewerkers zullen niet behandeld worden.

FINPROF

Voor vragen over Finprof kunt u terecht bij het Contactcenter van de FOD Financiën:

(02) 572 57 57

klok Deze telefonische dienst is elke werkdag bereikbaar van 8u tot 17u.

Schriftelijke vragen over FinProf kunt u ook sturen naar info.finprof@minfin.fed.be.

E-mails verstuurd naar de persoonlijke e-mailadressen van onze medewerkers zullen niet behandeld worden.

INTERVAT

Voor vragen over Intervat kunt u terecht bij het Contactcenter van de FOD Financiën:

(02) 572 57 57

klok Deze telefonische dienst is elke werkdag bereikbaar van 8 tot 17 uur.

Schriftelijke vragen over Intervat kunt u ook sturen naar info.intervat@minfin.fed.be.

E-mails verstuurd naar de persoonlijke e-mailadressen van onze medewerkers zullen niet behandeld worden.

TECHNISCHE DIENSTEN FOD FINANCIEN

(02) 788 51 56

klok Deze telefonische dienst is elke werkdag bereikbaar van 7u tot 20u.

Op andere momenten kunt u uw telefoonnummer opgeven, waarna u automatisch wordt teruggebeld tijdens de kantooruren.

Antivirus softwares (Norton, Mc Afee...) vinden een Trojan Horse in één van de .dll bestanden van Corporate Desk ?

Er is geen Trojan Horse of geïnfecteerde bestanden in Corporate desk : de foutmelding komt altijd uit een diagnose-probleem. Verschillende anti-virus softwares melden niks aan. In de volgende versie die u automatische krijgt zijn deze problemen altijd opgelost.

Ondertussen kunt u natuurlijk Corporate Desk gebruiken.

Als Mc Afee heet een dll-bestand automatisch afgeschrapt verschijnt er misschien één probleem: u kunt Corporate Desk niet meer opstarten. U moet in het configuratiescherm van de antivirus gaan, dit bestand terugvinden in de history van de acties en het herstellen.

Normaal ja : verschillende upgrades zijn automatisch verkrijgbaar en normaal verschijnen de nieuwigheden 3 tot 14 dagen na veranderingen door de FOD Financiën

De laatste release van Corporate Desk vindt u gemakkelijk :  gebruikte versie onder menu HELP => OVER.

U kan altijd volledig updaten met volgende link :
www.corporate.be/corporatedesk/NL/setup.zip.

U kan ook naar de laatste release upgraden via menu

BESTAND =>VOORKEURINSTELLINGEN => tablad INTERNET => beneden links klik op Manueel updaten => NU ? => Ja/Ok.

Daarna moet u nog Corporate Desk herstarten.
 

Crash ? Nieuwe werkposten ? Hoe Corporate Desk herinstalleren ?

Gewoon deze bestand down te laden.

http://www.corporate.be/corporatedesk/NL/setup.zip
 

 

Is het mogelijk bestanden in het xml- txt- of csv-formaat in te voeren ?

 Het is perfect mogelijk, met Corporate Desk, bestanden in verschillende formaten te importeren zoals bestanden die door Excel of andere applicaties (zoals uw boekhoudpakket) aangemaakt kunnen worden.

Wij nodigen u uit het helpbestand te raadplegen.

Uw hoofdvenster is leeg ? Maar misschien deze van uw collega niet ? Ofwel is er een verschil tussen verschillende Corporate Desk gegevens ? (en het kan niet !)

Gezamenlijke databank of niet is Corporate Desk aan een onafhankelijke DB gekoppeld. Deze DB kan op uw PC of op een server bestaan. Als u in uw hoofdvenster plots niks meer ziet of als uw collega's kunnen uw klanten wel zien (maar u niet) is er een mogelijkheid dat uw Corporate Desk aan een goede databank niet meer gekoppeld is.

A. LOCALISATIE

U kunt altijd nazien waar uw databank bewaard is : in Corporate Desk => BESTAND => ACTIEVE DATABANK

Als u daarop klikt krijgt u de pad naar de databank van de applicatie op deze PC :


Deze pad moet natuurlijk dezelfde zijn als deze van de andere werkopsten. Als niet ofwel is uw hoofdvenster leeg (lege databank) ofwel is uw Corporate Desk aan een andere databank gekoppeld is.

B.  DB IS LEEG (en het blijkt wel dat het geval is als u niks meer in uw hoofdvenster ziet...) :

1. Verlaat Corporate Desk
2. U moet nu  deze lege databank ontkoppelen.

U kunt direct naar het configuratiescherm van de toepassing gaan :

2.1. Menu "Start" van Windows => CorporateDeskControlPanel

2.2. ofwel (als u het « CorporateDeskControlPanel » niet ziet) via uw C: schijf onder  « Programs » (of « Program Files »), « Corporate », « CorporateDesk », «Bin » => CorporateDeskControlPanel.exe )

3. Nadat u op deze bestand geklikt heeft opent Corporate Desk zijn Configuratiescherm. Klik dan op "Ontkoppeling van de databank ».

4. Klik dan « OK ». U kunt nu deze configuratiescherm verlaten.

5. Start Corporate Desk op. U krijgt deze venster (« Folder selecteren »)

6. Kies een correcte folder voor uw gegevens.

OPGELET : erop DUBBELKLIKKEN (Folder icoontje moet open zijn)

Natuurlijk als u zoekt naar uw gezamenlijke database moet u ook even zien : « Deze folder bevat een databank »

7. Klik dan « OK » => u moet nu al uw klanten (terug)zien. Als niet kunt u deze B procedure hernemen.

C.  DB IS NIET LEEG (maar er zijn toch een verschil met de gegevens van uw collega's...) :

1. Zie A. hierboven en noteer de coordinaten van de pad naar uw huidige databank (als het nodig is om die gegevens ook terug te vinden).

2. Volg procedure B. hierboven : uw Corporate Desk werkt nu op één gezamenlijke databank. Om zeker ervan te zijn volg nog eens procedure A. om te bevestigen dat alle PC's dezelfde pad volgen.

3. U kunt nu de inhoud van uw vorige map invoeren :

Volg dan de instructies van deze functie.